Det närmar sig.

Nu håller jag på att förbereda väskan som ska med på praktiken. I väskan ska ligga en filt, handduk, hundgodis, anteckningsblock och penna, våtservetter, leksaker mm. Grazys fina tjänstetäcke förstås. Det fick bli Lisas gamla stallväska som nu då är min och Grazys praktikväska.
 
Alla föräldrar har nu godkänt att Grazy får följa med Hundgruppen på våra skogsdagar och i ev. annan verksamhet. Hur blir det bättre än så här :)!?
#1 - - Malin:

Men vad spännande! Lycka till med praktiken när du sätter igång med den! Jag ska följa er med stort intresse <3

Svar: Tack Malin <3!
Pia Welander

#2 - - Magnus:

Snygg anteckningsbok! Fina Grazy :)

Svar: Visst är den Magnus :)!
Pia Welander

#3 - - Eva:

Jag gläds med dig:) och jag vet att Grazy kommer bli väldigt omtyckt. Det är så underbart att ni ska jobba på förskolan tillsammans.

LYCKA TILL! <3<3

Svar: Tack min finaste syster <3
Pia Welander

#4 - - Johanna:

Låter helt underbart att ha med hunden som pedagoghund!! Jobbar själv på förskola och vet att det skulle vara uppskattat bland barnen👏😃

Stort lycka till🌻🌻

Svar: Ja det var så härligt, roligt och givande för oss allihop 😊 Vi stortrivdes och barnen går nu i förskoleklass och pratar fortfarande om Grazy! Var jobbar du Johanna? Vi hoppas nu på fler uppdrag 😙
Pia Welander

#5 - - Anonym:

Jag jobbar på Vintergatans förskola i Vallentuna! Har själv två hundar och en av dom skulle säkert passa bra som pedagoghund men tyvärr har jag inte deb utbildning som krävs😊

Svar: Vad kul! Jag har bott i Vallentuna och jobbat där men flyttade för 8 år sen. Vad har du för hundar? Där jag har gått finns fler utbildningar, tex Besöks och Terapihund och då behövs ingen lärarexamen i botten men du kanske inte kan jobba på skola och förskola då heller. Men du kan jobba på äldreboenden och säkert gruppboende eller annat där en hund kan göra skillnad! Kolla på www.svenskaterapihundsinstitutet.se. Lycka till <3!
Pia Welander